Reprezentanții CNAB (Compania Națională de Aeroporturi București) au anunțat că, din 2022, începe construcția unui nou terminal la Aeroportul Otopeni. Acesta va dubla capacitatea traficului de persoane, grație celor 25 de porți de îmbarcare pe care le va adăuga aeeroportului, din 2025, când va fi gata.
Traficul aerian din primul semestru al anului demonstrează necesitatea unui nou terminal la Aeroportul Otopeni
Aeroportul Otopeni a avut anul trecut un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar în acest an, conform oficialilor companiei, va depăși Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.
Pe primul loc în clasamentul din primul semestru al anului, al celor mai solicitate companii aeriene s-a aflat Wizz Air, cu 1,5 milioane pasageri, urmat de Blue Air cu 1 milion, Tarom cu 0,9 milioane, Ryanair tot cu 0,9 milioane și Lufthansa cu 200.000.
Aeroportul Otopeni a avut anul trecut un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar în acest an, conform oficialilor companiei, va depăși Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.
Veniturile CNAB au crescut considerabil, grație companiilor low-cost
Aeroporturi București și-a sporit cu 20% afacerile semestriale la peste 108 milioane euro, iar câștigul net a urcat cu 12%, la 33,6 milioane euro. Totul, pe fondul unei creșteri cu 30% a traficului de pasageri față de perioada similară a anului trecut.
Veniturile din taxele pasagerilor reprezintă 76% din veniturile pe segmentul de bază, iar 61% dintre aceștia au fost aduși de companiile low-cost.
Totodată, din activitățile conexe, cele mai mari venituri sunt obținute din retail (62%), urmate de parking (8%), închirieri (6%), manipulări (3%).