Ai crede că îmbarcarea este o procedură simplă și uniformă. Adică identică, pentru toate companiile aeriene. Nimic mai greșit însă, pentru că fiecare operator aerian și-a dezvoltat propriul sistem de boarding, adaptat configurațiilor aeronavelor pe care le operează, pentru a fi mai eficient. Pentru că, cu cât îmbarcarea se întâmplă mai rapid, cu atât timpul petrecut la sol este mai mic. Iar cu cât acesta este mai mic – cu atât companiile aeriene pot efectua mai multe zboruri, transporta mai mulți pasageri și câștiga mai mulți bani.
Cum diferă îmbarcarea, de la companie la companie? Păi… să vedem câteva:
Îmbarcarea la EasyJet și la Ryanair înainte de 2012
Era gratuită pentru toată lumea. Nu erau locuri alocate, grupuri. Pur și simplu intrai în aeronavă și te așezai unde se nimerea. Această metodă a dus însă la îmbulzeli, așa că s-a renunțat la ea.
Poate cea mai bine gândită dintre toate. Îmbarcarea la ANA (All Nipon Airways)
Regulile de îmbarcare ale japonezilor sunt clare: la bord se urcă întâi cei cu prioritate, apoi cei cu locuri la geam și cei de la mijlocul rândului. Cam bună ideea, nu?
Îmbarcarea în viitor. Ce metodă vor implementa cei de la Delta Airlines
Sistemul de îmbarcare pe care americanii de la Delta vor să îl implementeze din 2019 împarte pasagerii în 8 grupuri, stabilite după numărul locului, statutul de zburător ocazional / frecvent, prețul dat pe bilet. Ca un exemplu, cei care plătesc cel mai puțin, se vor îmbarca ultimii.
Din punctul nostru de vedere, îmbarcarea cea mai bună și cel mai bine optimizată este cea de la ANA. Un alt lucru care ar putea fi făcut este renunțarea la spațiile de bagaje de deasupra scaunelor, pentru ca marea majoritate a bagajelor de mână să fie lăsate la cală – în cazul trolerelor de mici dimensiuni. Acest lucru va reduce categoric din timpi.