Aeroportul Băneasa, redeschis curselor comerciale, după o pauză de 9 ani în care a fost renovat și a fost utilizat doar de aviația generală.
Pe 1 august 2022, la aniversarea de 110 ani de la inaugurarea oficială, Aeroportul Băneasa, redeschis curselor comerciale și pasagerilor acestora. Cei care vor zbura de pe Aeroportul Băneasa, vor avea timpi de așteptare și îmbarcare mai mici, spun oficialii.
Ce companii zboară de pe Aeroportul Băneasa, redeschis curselor comerciale?
,Avem deja trei discuții avansate în stadiu de semnare contracte care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair care caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă, Air Connect care și-a anunțat intenția să opereze și de pe Băneasa, momentan ei sunt autorizați pentru Otopeni, dar vor opera și la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanță. Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One pentru curse tip charter, Băneasa-Chișinău”, a declarat presei George Dorobanțu, fostul director al CNAB.
Aeroportul Băneasa, al patrulea cel mai vechi aeroport din lume!
Potrivit b365.ro, povestea aeroportului pornește la începutul secolului al XX-lea. Pe 7 iunie 1910, pe „câmpul de la Băneasa” a avut loc mitingul aviatic în cadrul căruia pionierul aviației Aurel Vlaicu și-a prezentat ultimele evoluții și modificări aduse avionului său. Totuși, cel mai vechi zbor demonstrativ a avut loc aici cu aproape un an înainte, pe 18 octombrie 1909, fiind realizat de legendarul aviator Louis Blériot, celebru pentru zborul peste Canalul Mânecii efectuat în același an. La acea vreme, pe locul actualului aeroport se afla un hipodrom privat. Dacă însă acest teren era recunoscut ca aerodrom la vremea acestui zbor, atunci Bucureștiul se putea mândri cu primul aerodrom din lume.
Ulterior, după 1912 aerodromul este denumit oficial și este recunoscut ca aeroport, activitățile aeronautice de aici fiind extinse, iar în 1930 au fost semnate convenții cu Polonia și Cehoslovacia pentru ca aeroportul Băneasa să fie transformat în aeroport internațional. Aici a fost construită și prima pistă betonată din România, în anul 1942.
Foto: b365.ro