Călătoriile aeriene după restricțiile Covid-19. A venit timpul să vorbim puțin despre asta. Suntem cu toții optimiști că peste puțin timp companiile aeriene vor decola iarăși către destinațiile pe care le au în portofoliu, iar noi vom putea zbura cu ele. TAROM, de exemplu, a anunțat deja că va relua zborurile începând cu 2 mai. Lucrurile nu vor fi însă chiar la fel, distanțarea socială fiind în viitor la fel de importantă precum efectuarea checkin-ului. Iar operatorii aerieni se vor asigura de asta, fiind deja în dezbatere câteva măsuri.
Cum ar putea arăta călătoriile aeriene după restricțiile Covid-19?
Îmbarcarea. Pasagerii vor trebui să păstreze o limită decentă între ei atunci când se vor pregăti pentru îmbarcare. Vor acorda mai multă atenție anunțurilor, iar educația lor, în această privință, va deveni prioritatea companiilor în viitorul apropiat. În plus, unele companii aeriene discută deja schimbarea procedurii – pentru ca urcarea în avion să se facă pe la ușa din spate. Îmbarcarea pasagerilor dinspre spatele avionului spre partea din față are rolul de-a evita aglomerarea culoarului. Delta Airliens a ales să facă acest lucru, deja.
Bineînțeles, aceste noi măsuri vor atrage și nemulțumirea unora dintre pasageri, mai ales pentru acei călători frecvenți care beneficiază de îmbarcare prioritară.
Izolare. La Emirates au apărut ecranele de protecție între agentul care emite cartea de îmbarcare la ghișeul de check-in și pasager.
Totodată, revistele pe care compania le oferă pasagerilor au fost înlăturate de la bord, fiind păstrate doar pliantele cu măsurile de siguranță și meniurile. Ele sunt însă de unică folosință și sunt distribuite sigilate.
Distanțarea socială
Poate cea mai complexă și importantă măsură, care a născut o mulțime de controverse în ultima perioadă. Alexandre de Juniac, şeful Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA) a declarat că operatorii aerieni vor trebui să zboare având locul din mijloc neocupat. Aparent, cei de la Ryanair nu sunt de acord cu asta.
O altă măsură, ușor de implementat dar greu de gestionat, va fi distanțarea socială prin izolarea fiecărui loc din avion cu paravane din plexiglass. Cei de la AvioInteriors au prezentat o astfel de soluție, care se poate instala ușor la bord. Sincer, însă, ne face să ne întrebăm cum va fi gestionată de pasageri. Știm cu toții cât de înguste sunt locurile, niște paravane nu mai lipseau între ele…
Acestea sunt doar câteva dintre discuțiile din această perioadă cu privire la călătoriile aeriene după restricțiile Covid-19. Cu siguranță o parte dintre ele, într-o formă sau alta, vor deveni reale. Alături de alte măsuri, precum dezinfectarea avioanelor după fiecare cursă, vor proteja pasagerii și echipajele.
Când vor fi permise zborurile pentru vacanțe și pentru afaceri curente, pasagerii vor trebuie să se intereseze în privința restricțiilor impuse de autoritățile de la destinație. Multe țări ar putea impune automat regula celor două săptămâni de izolare la sosire.
Alte reguli care s-ar putea implementa pentru călătoriile aeriene după restricțiile Covid-19
De asemenea, ar putea fi impuse și alte reguli, dintre care unele costisitoare. De exemplu, un certificat de sănătate care să arate că pasagerul “nu prezintă niciun risc de a fi infectat cu coronavirus”. El ar trebui eliberat cu nu mai mult de 72 de ore înainte de data călătoriei. Alături de el, pasagerilor le-ar putea fi solicitată și o asigurare care să acopere “boala declanșată de COVID-19”.
Nu în ultimul rând, este foarte posibil ca accesul la terminal să fie restricționat pentru însoțitorii care vor să îi salute pe cei ce pleacă.
Tu ai zbura în astfel de condiții, în viitorul apropiat?