Stephan Boltz și Valentin Hartmann sunt doi iubitori de Aviație care, de 4 ani promoveză domeniul într-un mod aparte: se folosesc de învelișul aeronavelor casate pentru a le duce mai departe povestea, sub forma unor tag-uri de pus la chei sau la bagaje.
Produsele Aviationtag, cum au fost ele numite, sunt realizate individual, manual, fiind unice prin prisma faptului că sunt decupate chiar din fuselajul aparatelor de zbor. Pe lângă asta, cei care le achiziționează pot afla lucruri interesante atât despre modelul de avion din materialul căruia au fost făcute, cât și istoricul său, de-a lungul perioadei în care a fost operațional.
Iată cum sunt realizate brelocurile Aviationtag:
FricaDeZbor.ro a stat de vorbă cu cei doi antreprenori pentru a afla mai multe despre afacerea și produsele lor – apropo, se găsesc și la Pilotshop România, cât și despre ce sfaturi au ei pentru cei cei afacetați de aviofobie.
Cum v-a venit ideea de a realiza aceste tag-uri din bucăți de fuselaj?
Inițial, în 2006, ne-am dorit să realizăm obiecte mai mari, de mobilier, din măsuțele însoțitoarelor de bord. Nouă ani mai târziu am dorit să extindem afacerea și cu alte piese din aeronave, așa că am cumpărat o aeronavă Piper și am realizat că ne rămâne nefolosit foarte mult material valoros. După ce am evaluat care sunt posibilitățile, ne-am dat seama că n-ar fi complicat să realizăm brelocuri și tag-uri de bagaje. Primele bucăți ne-au încântat atât de mult, încât am anulat celălalt proiect și ne-am axat doar pe ceea ce a devenit „Aviationtag”.
Este greu să faceți rost de materiale?
Nu, dar înlăturarea învelișului de pe fuselaje și structuri presupune mult timp, atenție și muncă.
Câte Aviationtags produceți lunar?
Nu suficiente încât să ne facem toți fanii fericiți! 🙂
Apropo de ei, ce părere au despre ceea ce faceți?
Iubesc conceptul și produsele. Mulți ne scriu că au avut legătură cu aeronave din care acum am făcut tag-urile, că le-au pilotat sau sunt atașați de respectivul model. Sau sunt simpli pasageri, care au zburat cu un avion de genul în luna de miere, de exemplu.
Aveți o companie aeriană preferată din care manufacturați aceste tag-uri?
Stephan: Personal, sunt foarte atașat de Lufthansa. Primul meu zbor lung a fost la bordul unei aeronave a acestei companii. În prezent, suntem bucuroși să desfășurăm un parteneriat cu ei.
În altă ordine de idei, ne plac toate companiile aeriene și toate schemele de vopsire. Așa cum un părinte își iubește „odraslele”.
Casarea aeronavelor este o problemă la nivel mondial, iar ceea ce faceți voi, prin a da o a doua viață anumitor componente, este și un mic ajutor dat acestei situații. V-ați gândit vreodată să faceți asta la o scară mai mare?
Din fericire, în Europa sunt deja companii care se ocupă de reciclarea aeronavelor scoase din uz, spre deosebire de alte regiuni ale lumii. Suntem însă bucuroși că, prin acest proiect, reușim să le oferim acestor componente o a doua viață, respectabilă, precum și să contribuim la a face lumea un loc mai verde. Momentan, ne axăm pe acest lucru.
Ce mesaj aveți pentru cei cu frică de zbor, în calitate de iubitori și promoteri ai Aviației?
Să aibă mai multă încredere în piloți și în mentenanța făcută aeronavelor, pentru că lucrurile sunt făcute cu simț de răspundere. De asemenea, să țină cont de faptul că Zborul este mai sigur chiar și decât traversatul străzii.
Pe cei de la AviationTag îi găsești pe site-ul lor, Facebook sau chiar și la PilotShop.ro.