Când ai de petrecut aproape 19 ore în avion, nu poți sta pe orice fel de scaun. Cum sunt fabricate scaunele pentru cel mai lung zbor din lume? Cei de la CNN Travel au avut acces în fabrica în care acestea sunt realizate, publicând imagini și detalii exclusive.
Cel mai lung zbor din lume: New York – Changi. Zborurile lungi, mai profitabile pentru operatori
Singapore Airlines are de gând să reintroducă, din toamnă, cel mai lung zbor din lume. Acesta va lega New York de Changi, într-o călătorie de 18 ore și 45 de minute, pe o distanță de 16.700 de kilometri.
Pentru a asigura condiții cât mai bune de zbor pasagerilor, Singapore Airlines a decis să folosească un avion Airbus A350-900URL (un acronim pentru Ultra Long Range flying). Acesta va fi configurat astfel încât să transporte cei 161 de pasageri distribuiți astfel: 67 de locuri la clasa Business și alte 94 la Premium Economy. Prețul unui bilet va fi de 5.000 $, în cazul primei clase, și de 1.500 $, pentru cea din urmă.
Compania a mai operat această cursă și în trecut, între 2004 și 2013, dar a anulat-o deoarece nu era atât de profitabilă pe cât se spera. Cu toate acestea, peisajul pare să se fi schimbat, iar operatorii caută noi surse de venit într-un mediu din ce în ce mai competitiv; zborurile de cursă lungă au ajuns să fie, de multe ori, mai profitabile decât cele scurte sau cu escale.
Scaunele, esențiale pentru succesul celui mai lung zbor din lume
Într-un zbor de 19 ore, nu ai alternative. În afară de câteva drumuri la toaletă, ești nevoit să petreci timpul pe scaun, citind, ascultând muzică, uitându-te la un film sau… dormind. Pentru oricare dintre aceste acțiuni însă, confortul pe care îl oferă scaunele este esențial.
Trecând peste configurațiile de Business și Premium Economy, care presupun, printre altele, mai mult spațiu pentru picioare, scaunele sunt extrem de complexe și realizate special pentru a maximiza confortul pe durata acestei călătorii.
Realizate într-o fabrică dedicată – Zodiac, din Gainesville, Texas, aceste scaune sunt rezultatul unei cercetări minuțioase, desfășurate pe o perioadă largă de timp. Proiectanții sunt conștienți că, chiar și așa, există șanse de a nu îi mulțumi pe deplin pe pasageri, însă efectuează teste periodice, pentru a se apropia de perfecțiune.
De exemplu, cu ajutorul unor senzori instalați în ele, sunt realizate hărți ale distribuției greutății ocupanților, pentru a se stabili cât de confortabile sunt scaunele, dar mai ales pentru cât timp își mențin proprietățile. Astfel, voluntari de diferite greutăți, înălțimi, sexe, testează ore în șir scaunele, în scop “științific”.
Acesta este însă doar un mic detaliu din spatele tehnologiei reprezentate de scaunele pentru cel mai lung zbor din lume. Acestea vor oferi posibilitatea de a fi reglate în multiple poziții, cu mult mai complexe decât scaunele clasice, pentru ca distribuția greutății fiecărui pasager să contribuie la relaxarea sa corporală, pe tot parcursul călătoriei.
Știind că ai toate șansele de a beneficia de confortul ideal, cât și de faptul că zborul la atitudinea de croazieră este cea mai sigură etapă a unei călătorii cu avionul, ai avea curajul de a te îmbarca în cel mai lung zbor din lume?