TAROM face un pas important în relația cu pasagerii săi. Singura companie aeriană cu bază în România care a ales să se implice în ajutorarea pasagerilor aviofobi, prin alăturarea la inițiativa offline Frica De Zbor .ro, plănuiește implementarea unui sistem informațional care va contribui la dezvoltarea serviciilor companiei, în funcție de feedback-ul primit, va propune oferte personalizate și va monitoriza tarifele altor operatori.
Astfel, operatorul aerian va achiziționa, prin licitație, un sistem IT prin care va trimite fiecărui pasager, la maximum 10 minute după aterizarea la destinație, un mesaj text (SMS, e-mail etc.), în care acesta va fi întrebat cum i s-au părut serviciile furnizate în timpul zborului și dacă are eventuale reclamații de formulat. Mesajul va conține maximum 50 de cuvinte, în română, engleză, franceză, germană, spaniolă sau italiană. De asemenea, soluția va permite introducerea datelor referitoare la neregularitățile survenite în transportul bagajelor (întârziate, lipsă sau deteriorate), cât și acordarea anumitor reduceri și oferte speciale pentru anumite categorii de pasageri, utilizând atât date istorice, cât și previziuni. Sistemul va include și o componentă de call center, localizat în București.
Calculul companiei aeriene este că aplicarea unui astfel de sistem integrat va asigura premisele creșterii gradului de satisfacție a clienților în relația lor cu TAROM, prin acordarea unei atenții sporite solicitărilor, sesizărilor și reclamațiilor transmise prin apeluri telefonice și a reducerii semnificative a timpului alocat prelucrării acestora. În plus, funcționarea sistemului va conduce la îmbunătățirea imaginii TAROM, în general, în rândul opiniei publice.
Cu un grad de ocupare al aeronavelor sub 70%, Tarom încearcă să îmbunătățească acest indicator prin sporirea numărului de bilete vândute pentru fiecare cursă.
… și cu cât o aeronavă este mai plină, cu atât costul unitar de transport pe fiecare pasager scade, iar operarea devine mai profitabilă.
“Soluția trebuie să fie integrată cu sistemul de rezervări Amadeus, în așa fel încât toate rezervările să fie făcute conform disponibilității curente și în mod interactiv, prin accesarea directă a sistemului de rezervări utilizat în prezent de către TAROM – Amadeus. Soluția trebuie să permită transferul de informații din rezervări în baza de date CRM și invers, astfel încât să ușureze munca agentului Call Center care efectuează rezervarea, iar baza de date CRM să fie automat actualizată. Soluția trebuie să ofere posibilitatea ca, prin CRM, să poată fi vizualizate tarifele oferite de către companiile concurente prin importul datelor furnizate de modulul pentru monitorizarea concurenței cu scopul de a se constata și/sau sesiza eventualele discrepanțe între oferta Tarom și cea a companiilor concurente sau chiar necorelări între cele două sisteme IT utilizate de Tarom”, se arată în documentul explicativ în baza căruia operatorul solicită oferte, de realizare și implementare a sistemului.
Durata de realizare a proiectului a fost stabilită la 3 ani și 3 luni. Termenul de depunere a ofertelor expiră la 27 aprilie. La licitație pot participa companii cu o medie a cifrei de afaceri pe ultimii ani de cel puțin 3 milioane de euro și care au implementat cel puțin o soluție de sistem central de interfațare cu clienții în ultimii 2 ani, precizează profit.ro.