3 accidente aeronautice care au dus la evoluția Aviației

Aviația este din ce în ce mai sigură. De la an la an, numărul de incidente și accidente aviatice – la nivel mondial, scade, deși numărul de zboruri se înmulțește. Cum este posibil acest lucru?

Ei bine, am spus-o ori de câte ori un participant de la seminariile “Nu îmi este frică să zbor” amintea de emisiunile Air Crash Investigation: toate incidentele și accidentele constituie adevărate “materiale didactice” pentru îmbunătățirea siguranței și securității.

De aceea, ne-am gândit să îți prezentăm 3 accidente aeronautice care au dus la evoluția Aviației, datorită cărora zburăm mai sigur astăzi:

Air Canada 797. Cum au fost implementați senzorii de fum de la toalete

DC-9

În zborul său de pe ruta Dallas – Toronto, pe la 33.000 de picioare (peste 10.000 de metri) altitudine, din toaletele aeronavei DC-9 Air Canada a început să iasă fum. Ușor – ușor, el a umplut cabina, iar piloții au luat hotărârea de a ateriza de urgență. Acest lucru s-a întâmplat la Cincinnati, în condiții de siguranță. Din păcate, cum s-a început evacuarea, aeronava a luat foc, iar 23 din cei 46 de oameni de la bord au pierit.

În urma accidentului, Federația Aeronautică a luat hotărârea ca toate aeronavele să aibă detectoare de fum și în toalete, cât și stingătoare de incendii. Totodată, în următorii 5 ani de la întâmplare, toate avioanele de pasageri au avut implementate și materiale ignifuge pentru mochete, scaune,alături de podea iluminată, pentru a-i ghida pe pasageri în situațiile de urgență.

Air France 447. Mai mult training manual pentru piloți

Zborul 447 Air France

Cu toții am auzit de tragedia petrecută cu Zborul 447 Air France, un avion Airbus A330-200, care a întâlnit o furtună extrem de periculoasă în traiectul său. Aeronava a intrat într-o vrie incontrolabilă, prăbușindu-se în Oceanul Atlantic, iar toți cei 228 de oameni de la bord și-au pierdut viața.

Investigatorii au descoperit că, în urma intrării în furtună, senzorii aeronavei au givrat, oferind informații eronate piloților, ceea ce a dus, inevitabil, la prăbușire. Accidentul a scos în evidență nevoia ca piloții să aibă și pregătire de zbor manual, pentru a prelua comenzile aeronavei și să nu se bazeze pe sistemele computerizate.

Malaysia Airlines 370. În lucru: urmărirea în timp real azborurilor… și nu numai

Un alt accident care a făcut înconjurul lumii, și destul de recent, este cel al zborului dispărut fără urmă, pe ruta Kuala Lumpur –Beijing. Pe lângă dispariția fără urmă a aparatului, investigatorii și specialiștii din Aviație se întreabă ce s-a întâmplat cu transponderele, de ce s-au dezactivat și au pierdut urma Boeing-ului 777.

Până la aflarea adevărului, un lucru este clar: dacă aeronava ar fi fost echipată cu un sistem mai avansat de urmărire, sugerat încă de pe urma accidentului Air France 447, aceasta ar fi fost găsită. Ca atare, reprezentanți ai organizaților din Aviația Civilă au solicitat companiilor instalarea de echipamente de urmărire în timp real, mai ales în cazul celor care au zboruri peste ocean. Totodată, fabricanții de aeronave lucrează la dezvoltarea unor cutii negre care să se catapulteze și să rămână la suprafață, atunci când avionul lovește apa.

Călătoriile aeriene sunt însă din ce în ce mai sigure, situațiile neprevăzute și nefericite care pot surveni în timpul lor fiind din ce în ce mai puține.

Așa că zboruri fără frică îți dorim!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.